Fullmatad användardag
– och konstruktiva förslag

4,4 på en femgradig skala. Det blev deltagarnas helhetsbetyg på Rexorgruppens användardag 2025. Enkätsvaren var övervägande positiva, men visar också att det finns saker att skruva på till nästa år.

Ett kvitto på att personliga möten behövs och uppskattas även 2025. Så kan intrycken från användardagen i Malmö Arena Hotel den 14 maj sammanfattas.

Ett 80-tal representanter för konsultföretag och advokatbyråer deltog.

– Kommentarer på plats och digitalt visar att vi har funnit en form för användardagarna som användarna uppskattar – från parallella seminarier till möjligheter att påverka systemen genom ris, ros och förslag, säger Patric Fält, produktchef vid Saturnus Advokatsystem.

Under dagen genomfördes 15 valfria seminarier.

– Bland ämnena kan nämnas Power BI, prislistor och klientmedel.

En nyhet för i år var två externa talare: Hampus Darrell, Office Leader på Aspia, och Niclas Lundin, vd för Sigmaägaren Danir,

Ett särskilt uppskattat inslag var pizzakvällen på tisdagen.

– Den ger möjlighet för deltagarna att mötas och utbyta erfarenheter från olika verksamheter och branscher.

När det gäller förbättringsförslag var ett område i fokus.

– Många tyckte att programmet borde ha kommit ut tidigare, och att det hade underlättat planeringen med resor med mera. Det tar vi till oss inför nästa år, säger Patric Fält.

Fler åsikter och insikter finns i faktarutan längst ner i artikeln.

Till sist: återkoppling som värmde från en deltagare som besökte användardagen för första gången.

”Det jag tar med mig från presentationer och övriga deltagare är den oerhört positiva känslan som förmedlades: nöjda användare, känslan av att genuint kunna påverka systemet – och en lyhördhet från er i Rexorgruppen som endast kan beskrivas som välkomnande.”

Användardagen 2025 – deltagarnas betyg (femgradig skala)
• 
Helhet 4,4
• Mat och fika 4,7
• Möteslokaler 4,4
• Agenda och seminarier 4,2
• Externa talare 4,0
• Informationsmaterial 3,9

Så blir användardagen ännu bättre nästa år, enligt deltagarna
”Skicka ut programmet tidigare.”
• ”Fokusera på nyheter och förändringar.”
• ”Färre och längre pass samt större möjlighet till frågor.”
• ”Ha ett segment som enbart handlar om Saturnus – tips och tricks samt möjlighet att ställa frågor.”
• ”Något mer lättsamt pass önskas. Ett skratt hade varit en perfekt avslutning på en grymt bra dag.”

Rexorgruppens samarbetspartners
• Aspia
• Crediflow
• Eurocard
• Pergas
• Syna
• Sundbom & Partners